Veel bagage bereikte door de problemen in de software niet op tijd het
vliegtuig. Met name passagiers van Transavia raakten gedupeerd, liet een
woordvoerster van de luchtvaartmaatschappij donderdag weten naar aanleiding
van een bericht in De Telegraaf.

Op ongeveer 150 koffers na is alle bagage inmiddels weer terecht bij de
eigenaar, aldus de zegsvrouw. "De meesten zijn dezelfde dag nog naar de
bestemming gevlogen." Op plekken waar de luchtvaartmaatschappij slechts
wekelijks vliegt, is de bagage naar het dichtstbijzijnde vliegveld gebracht. "Naar
de Griekse eilanden, waar we een keer per week op vliegen, zijn de koffers
zelfs per boot vervoerd. We doen er alles aan om de reizigers zo snel
mogelijk van hun bagage te voorzien."

Schiphol erkent de problemen met het bagagesysteem. "We hebben geprobeerd dit
zo goed mogelijk op te lossen door koffers handmatig van de banden te halen
om erger te voorkomen", aldus een woordvoerster. Inmiddels is de storing
volgens haar helemaal verholpen.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl